pátek 28. března 2008

Tři mušketýři

„Muzikál na motivy slavného románu Alexandra Dumase není událostí roku, ostudu však neudělal.“

Muzikál, který vznikl na motivy stejnojmenného románu Alexandra Dumase, byl poprvé uveden před třemi a půl lety v divadle Brodway. Nyní se vrací v obnovené premiéře do divadla Hybernia a nutno říct, že nový prostor mu jen prospěl.

Již před zmiňovanými lety jsem se chystala na toto představení, ale jen kvůli svému oblíbenci, jímž nebyl nikdo jiný než Palo Habera. Usedla jsem v krásném divadle Brodway a netrpělivě čekala na vytáhnutí opony. Neváhala jsem a zaplatila si hned druhé představení. K mé velké smůle, jak jsem si nejdříve myslela, nehrál D´Artagnana Palo Habera, ale Alan Bastien, pro mne zcela neznámý zpěvák a divadelní herec. Celé dvě hodiny a padesát minut, kdy se na scéně odehrával příběh plný soubojů a lásky, jsem seděla přikovaná ke křeslu a fascinovaně pozorovala jeden z nejznámějších románů vůbec, který se stal podkladem pro multivizuální představení - nese všechny prvky moderního divadla. Netradiční používání projekcí, které se promítají přímo na účinkující, přes 200 kostýmů a mobilní scéna plná překvapení. Když zazněl sálem ohromný potlesk, vstala jsem i já, abych vzdala hold tak skvělému muzikálu, jakým Tři mušketýři skutečně jsou. Na konci jsem se v duchu omluvila i Alanu Bastienovi, který svými dlouhými vlasy dotáhl vzhled mušketýra do konce.

Romantický příběh o přátelství, cti, lásce a intrikách z pera Alexandra Dumase prostě táhne. Úspěch zaznamenal už při svém prvním uvedení, kde ho během 350 repríz vidělo dvě stě tisíc diváků. S kladným ohlasem se pak muzikál setkal i na Slovensku. Teď se tedy Tři mušketýři z dílny skladatele Michala Davida, libretisty Lou Fanánka Hagena a režiséra i choreografa Libora Vaculíka vracejí na domácí půdu. Obohaceni o černo-divadelní triky, fantaskní projekce pořízené v jednom brněnském klášteře a další zpěváky a zpěvačky si tentokrát budou své příznivce získávat na větší a modernější scéně.

Táňa Frolová

Žádné komentáře: